donderdag 21 maart 2013

thuis dag 16

Ik heb de afgelopen tijd weinig op mijn blog geschreven. er was ook weinig te melden. Het vocht zit me nog steeds heel erg in de weg. zelfs mijn linkerbeen die altijd wat minder dik bleef is nu ook bijna aan het ontploffen. Eerst kon ik door mijn met mijn duimen en wijsvingers een rondje te maken en zo mijn kuit omtrekken. Daar heb ik nu2 paar hadden voor nodig  haha!

Jammer genoeg heb ik de afgelopen week ook griep gekregen. Vrijdag en zaterdag was ik al niet echt lekker en had ik lichte keelpijn, maar verder niet ziek ofzo. Dat is steeds iets erger geworden tot nu. ik kan niet eten of drinken behalve water met ijsblokjes. De rest doet te veel pijn in mijn keel en mond. die doen allebei heel erg pijn. En ik voel me gewoon belabberd. Misselijk, moe, loopneus, oorpijn  gewoon griep dus. De huisarts heeft een kuur gestart omdat mijn longen de laatste 2 dagen heel snel achteruit gegaan zijn. Ik heb nu weer 5 liter zuurstof nodig en lig zeker 15 uur per dag/nacht aan de beademing. vorige week, toen ik net uit het Z.H. kwam ben ik maar weer eens naar de tandarts gegaan. Ik ging altijd om het half jaar, maar daar was nu nog niks van gekomen doordat ik steeds in het zh lag. en stiekem ook omdat ik niet zo'n held ben bij de tandarts. ik heb er een hekel aan. Bbbrrrr. Terwijl het een hele lieve en rustige man is en ik nooit nooit een gaatje of andere narigheid aan mijn gebit heb gehad. Hij heeft me nog nooit pijn gedaan en toch ben ik min of meer bang voor hem. iedere keer denk ik, nu ben ik 26, het kan niet lang meer uitblijven. en ja hoor, en gelijk goed ook! Mijn verstandskies moet er uit. Er steekt al heel lang een heel kleinstukjevan die kies door mijn tandvlees, maar hij wil niet verder. NU weten we waarom. Hij kan er niet uit omdat hij zo plat ligt dat het andere puntje onder mijn tandvlees dus, tegen de wortel van de kies ervoor ligt. Ze kunnen hem dus ook niet zomaar even oppakken en eruit halen. Dat word weer snijden in ilse. En dat vind ik niet leuk! Zeker niet in mijn mond! Maar ja, het moet wel, anders moeten er straks misschien 2 kiezen uit. Als het goed is ben ik ergens half april aan de beurd.... we wachten maar af......En ook maar wat de griep doet. Hopelijk overwin ik die zelf ook, want ik heb geen zin in gewone infuzen. 1 x is niet erg, maar ik hoef geen 100 naalden in mijn lijf. Ik wil een aanprikpunt zodat als het nodig is met een infuus naar huis kan en verder niet. Ik ga daar nu echt niet weer liggen. Want het is wel zwaar hier thuis. Ik heb geen stem meer, mijn ribben, longen, keel, schouders alles doet pijn, mijn neus loopt of zit verstopt en mijn longen vol met slijm. Om over het vocht nog maar te zwijgen. We zien wel waar het schip strand. Hopelijk gewoon lekker hier ergens in mijn eigen bedje volgende week!

3 opmerkingen:

  1. ach meid dat klinkt helemaal niet goed. wat baal ik voor je!! zou zo graag wat beterschap toesturen!!!! k doe mijn best, hopelijk helpt dat ook ;)
    Veel sterkte! k denk aan je!
    dikke knuf
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ilse,

    Heel, heel veel sterkte en beterschap.........

    Ik zal voor je duimen!!

    Groetjes, Wanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Ilse
    Ja het schiet allemaal niet op he, duimen voor snel wat verbetering, liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen