vrijdag 8 februari 2013

Ziekenhuis dag 37

En alweer zijn we twee dagen verder. Alweer bijna 40 dagen lig ik hier. Tussen d vorige is er weinig gebeurd. Ik ben niet beter, ik voel me niet goed. Ik blijf hoesten en de pijn in mijn rug word steeds erger. Zo erg dat ik zelfs niet te lang meer kan staan om te douchen of zo. Dan heb ik het gevoel dat alles verkrampt, mijn hele benen gaan tintelen alsof ze slapen en dan word de pijn, ondanks de pijnstilling ondragelijk en moet ik gewoon gaan zitten. En daar baal ik van. Nu zijn het niet alleen meer mijn longen die me bij van alles en nog wat beperken, maar komt dit er ook nog eens bij op de hoop... Ik word er soms een beetje moedeloos van.

De afgelopen dagen een beetje gesproken met verschillende mensen en het blijkt inderdaad dat we in hetzelfde schuitje zitten als vorig jaar. Te ziek om naar huis te gaan, en te goed om hele dagen in bed te liggen. Heel lastig. Ik weet hoe het gaat. Hier wachten tot het beter gaat, zoals we vroeger deden heeft geen zin. Het word namelijk niet beter. Die bacterie gaat weer groeien en dan kan ik weer een dag of 10 aan het infuus. Dan is hij weer even rustig en een week later begint het weer. En zo gaat het maar door. En dat gaat me ondertussen behoorlijk tegen staan. Het is zo frustrerend dat ik álles doe en laat om mijn lijf zo goed mogelijk te laten functioneren, maar dat het zich nergens iets van aan trekt. Gek word ik van de nachtelijk hoestbuien, het zweten wat daarmee gepaard gaat waardoor ik als ik uit bed kom eruit zie alsof ik onder de douche heb gestaan. De pijn, gewoon dat er continu wel wat is. Geen ene dag dat ik me eens gewoon goed voel. Fit. Zin heb in de dag en een nacht normaal kan slapen. Allemaal dingen die vroeger zo vanzelfsprekend waren. Dat is nu dus niet meer, en hopelijk ga ik me beter voelen en komt dat weer terug, maar ALS dat al zo is heeft het tijd nodig...En ik geduld, en dat heb ik niet zo veel meer haha!

Maar goed, we zitten nu dus weer op een dood punt. Niet ziek genoeg voor een kuur en eigenlijk niet goed genoeg om naar huis te gaan. Toch heb ik uiteindelijk besloten, als het morgen nog zo is al vandaag, om morgen naar huis te gaan. De reden daarvoor is wat ik hier boven al schreef, dat ik niet in het oude patroon wil vervallen en hier niet weer maanden wil liggen. Er gebeurd hier nu niets wat thuis ook niet zou kunnen, en mocht het niet gaan kunnen we het misschien weer een keer met een thuisinfuus proberen, Maar goed, dat zijn allemaal dingen voor later....


Dus als het goed is en het blijft zo ga ik morgen in de loop van de dag naar huis en dan zien we wel wat de tijd brengt. Hopelijk lukt het om thuis te blijven en een beetje op te knappen... We gaan het wel zien, zonder tegen bericht ga ik morgen in de loop van de dag lekker op mijn gemak naar huis en schrijf ik het weekeind of maandag nog wel even een blogje

3 opmerkingen:

  1. Hey Ilse
    Wel lekker om naar huis te gaan, maar wel vervelend dat je nog niet opgeknapt bent, dus niet teveel hooi op je vork nemen als je ma van de week opgenomen wordt, wij kunnen ook naar het ziekenhuis rijden he, of andere dingen doen, nou je hou je taai, horen elkaar, dikke kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou meis ik hoop dat je thuis bent als je dit leest , en hopen maar dat het gauw wat beter gaat . we zien elkaar van de week nog wel gr daar xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ilse,
    Je bent nu waarschijnlijk lekker thuis en ik hoop dat je daar zeker voorlopig kan blijven. Waardeloos dat er nou niets is om je eens goed van die bacterie af te helpen.Sterkte en we duimen voor je. Liefs A-M
    P.s heb je misschien een adres van je moeder als ze in het ziekenhuis ligt dan kunnen we een kaartje sturen.

    BeantwoordenVerwijderen