dinsdag 4 juni 2013

Thuis dag 96

Het is alweer de hoogste tijd voor een blogje!

Laat ik beginnen bij vorige week, de dag dat mijn pac geplaatst werd. Nadat het maandag was afgezegd was ik woensdag netjes om 7 uur op de betreffende afdeling. (nee, niet de longafdeling) En dat vond ik wel prima, want het was een grote kamer, op een hoge verdieping langs een drukke weg. Niet dat dat nou zo bijzonder is hoor, dat heb je na een kwartier ook wel gezien, maar toch. We waren daar dus om 7 uur. Om half 11 werd er gezegd dat ik bijna aan de beurt was. Dat verbaasde me, want eerder werd er gezegd dat er een grote operatie voor zat. Maar goed, misschien dat het dit keer mee zo vallen..... Maar helaas, Uiteindelijk was ik iets voor 2 uur pas aan de beurt. Ik was er al klaar mee voor ik ermee begonnen was. Zitten we daar vanaf 7 uur 's morgens in dat hok! "Voor het geval er iemand afvalt". Slechte smoes aangezien ik altijd als laatste moet door de bacterie en het écht niet gaat gebeurden dat ze een hele ok, met team en al in werk gaan stellen voor mijn pac. Maar goed, dat terzijde. Eenmaal op de ok bleek dat er een leuke anesthesist was, die ik al een tijd ken waar ik altijd goed contact mee heb gehad. Hele aardige man. Dus ja, ze bestaan daar wel. Zo'n 1,5 uur later was ik alweer terug op de kamer. Even wachten op de foto en ik kon weg. 'Even' bleek nog ruim 4 uur te zijn. Och, wat was dat ellendig zeg. Ik had last van de narcose en was er gewoon klaar mee. Ik wilde weg, naar huis, mijn eigen bed. Ik kan er niet meer tegen om uren in een hok te zitten wetende dat ik er niet uit mag. Heb ik te lang in gezeten denk ik. Gelukkig was mijn moeder er wel de hele dag, maar toch was het een hele lange dag. Uiteindelijk werd de foto pas rond half 8 gemaakt. Toen moest hij nog beoordeeld worden en dan konden we pas weg. Daardoor waren we pas rond half 10 's avonds thuis, voor een operatietje van zo'n 1,5 uur. Tsja..... Laat ik daar maar niks over zeggen....

Morgen moet ik naar de poli om te kijken of hij goed zit. Ik hoop dat dit allemaal een beetje vlot gaat, want ik heb er geen zin in. Ik vraag me ook af wat ze gaan zeggen, want de chirurg die dit gedaan heeft was een andere dan op de poli. De pac is wel vervangen, maar niet omhoog gehaald en verplaatst, en daar ging het eigenlijk om. Daardoor heb ik er wel minder last van dan dat ze hem wel verplaatst hadden, dus dat is wel fijn. Ik hoop alleen dat het niet voor niks is geweest allemaal. Maar dat zal morgen blijken.

Verder loopt het niet echt. Ik zit niet lekker in mijn vel, heb geen rust, continu pin 24 uur per dag, slaap slecht, heb nergens zin in en alles is me teveel. Dat komt ook door alle medicatie die afgebouwd word. Daar heb ik last van, maar er is niks aan te doen, het moet toch een keer wil ik ooit weer de oude worden...

Gelukkig heb ik iets om naar toe te leven, we gaan vrijdag een weekeindje naar Scheveningen. Dat is heel leuk natuurlijk! Ik hoop dat ik me een beetje goed voel en we er een mooi weekeind van kunnen maken!

Verder heb ik niet zo veel nieuws meegemaakt afgelopen week...Tot volgende keer!

4 opmerkingen:

  1. Hey Ilse
    Succes vandaag, ja en idd lekker genieten het weekend, het wordt mooi weer, hoop wel dat je dan wat meer rust in je lijf heb, liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve Ilse,

    Bedankt voor je lieve kaartje!!
    Hier gaat alles zijn gangetje.....ik zal je binnenkort mailen:)
    Geniet van het weekend in Scheveningen.....

    Groetjes aan je mams.

    Liefs, Wanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo ga er lekker van genieten , neem zonne creme mee want aan het strand met de wind gaat het hard hoor met de zon . maar doe wel rustig aan jullie beide .
    gr van ons uit dordt ( sorry eindelijk weer even wat geschreven . ) gr xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ilse,
    Ik hoop dat jullie een fijn weekend hebben gehad! Ik hoor het morgen wel. Groetjes, A-M

    BeantwoordenVerwijderen