zondag 14 juli 2013

Thuis dag 136

Alweer bijna 10 dagen geleden dat ik een blog heb geschreven, dus de hoogste tijd voor een update.

Gisteren met een groot deel van de familie naar de efteling van 10 tot 24 uur. En nee, dat heb ik niet gelopen al die tijd. Of zeg maar gerust al die tijd niet gelopen, haha! Het was vrij druk, maar wel gezellig een prima weer, dus dat hadden we goed gegokt!


Vrijdag met een vriendin wezen 'zoeken' naar een trouwjurk, leuk om mee te mogen maken ENNNNN, ik mag ook haar getuigen zijn!! Ik hoop zó dat ik er bij kan zijn die dag! De jaren in het ziekenhuis heb ik zoveel gemist met en bij verschillende mensen, en dat vind ik zo jammer. Mooie, speciale en bijzondere dagen die voorbij gingen zonder dat het voor mij verschil maakte in mijn dag. Zo frustrerend! Hopelijk is dat nu verleden tijd!
Met mijn gezondheid wil het nog niet echt opschieten. In plaats van 2 weken zijn we inmiddels 1,5 maand verder, en ik merk nog steeds geen verbetering. Nog steeds pijn en weinig slaap. En daar was ik zó klaar mee. Nu is het lekker weer, nu zijn mijn longen goed, etc, wat ik al eerder vertelde. En ik geloof er nog steeds niet in dat het vanzelf over gaat. (Ik ben heel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik te horen krijg dat ik er wel in moet gelóven. Dat was in het begin met mijn longen ook zo, voor dat het zo ernstig was dat ik naar de IC moest en zo. Als ik dan tegen een zaalarts zei dat iets niet ging werken omdat ik daar al ervaring mee had, was het antwoord; 'jaaa, maar als je niet gelóófd dat het werkt, werkt het ook niet. Je moet gelooooooven dat het werkt en je beter word.' Ik geloofd, en geloofd, en geloofd en we kennen allemaal het resultaat. Ik ben er van overtuigd dat de verbetering door de behandeling in Groningen en de goede opvang van de huisarts is gekomen, en verder nergens door. Daar is een geloof tenslotte ook een ook een gelóóf voor he, voor alles wat jij, ik, wie dan ook geloven, zijn geen enkele bewijzen. Tuurlijk moet je zo positief mogelijk blijven, maar de zekerheid dat je daardoor sneller of beterder (is dat een woord, beterder?) word dan een ander ontbreekt.) Maar goed, dat terzijde.

Gelukkig had de huisarts afgelopen week ook door dat dit niet langer verder kon. En heeft hij toch voor tijdelijk iets voor geschreven tegen de pijn. Komende dagen moeten we evalueren hoe dat gaat. Het haalt de scherpe kantjes er van af, dus dat is wel fijn, maar echt weg is het nog lang niet. We zullen wel zien wat hij met deze informatie gaat doen. Het scheelt wel, vooral 's nachts. Nu word ik in de paar uurtjes die ik slaap in ieder geval niet meer wakker van de stekenede pijn. Af en toe breekt het er nog doorheen, wat voor mij alleen maar 'bewijs' is dat het niet minder word, maar onderdrukt. Voor nu is het prima, want ik moet toch eerst die komende 1,5 maand nog door zien te ploegen. Dan zijn de 3 maanden om. Hoogstwaarschijnlijk word dan ook dit weer afgebouwd of direct gestopt, in de hoop dat het weg is. Laten we er met zijn alleen in geloooooven! ;-)

Verder komende week weinig bijzonders. Gewoon de fysio zoals gewoonlijk, een keertje extra voor mijn rug. Ben heel benieuwd wat die te melden hebben. Een botdichtheidsscan vond de huisarts, zoals ik dacht niet nodig, gelukkig! Nu gaan ze verder kijken wat het kan zijn en hoe en of ze het op kunnen lossen.

Moet deze week wel mijn tas in pakken, want vrijdagochtend vertrekken we vroeg voor een weekeindje Limburg. We mogen al om 10 uur onze kamer op en hoeven er zondag pas om 17 uur uit. Dus echt een heel weekeind Limburgse lucht inademen. Ik hoop,,,,,nee, ik gelóóf dat het net zulk weer is als dit weekeind, dat is prima voor mij. Het hoeft geen 30 graden te zijn. Juist niet!

Nou, dit was het weer even voor nu, tot volgende week! (tenzij er belangrijk nieuws is)

3 opmerkingen:

  1. Hey die Ilse
    Jaaaaa lange dag gisteren...maar gezellig,ja joh, het geloof kan ik je niet geven...probeer idd positief te blijven, genieten van de leuke dingen en daar energie uithalen...horen elkaar, kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ilse,
    Heerlijk dat je mee kon naar de Efteling. Dat soort dingen heb je te lang moeten missen. Echt leuk dat je mee mocht voor een trouwjurk. En natuurlijk ben je er bij tijdens de trouwerij. wanneer is dat? Lekker vooruitzicht een weekendje weg. Limburg is altijd leuk. Veel plezier alvast. Succes nog even deze week. Liefs van ons allemaal. A-M

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Dittie en Ilse
    Heeeel veeeeel plezier het weekend, doe voorzichtig,kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen